Tuesday 31 March 2015

Hypertension....

Assalamualaikum.... Dah nk masuk April... Esok April fool dan esok juga gst akn dilaksanakan...

Hidup aku tetap ada kala merasai di bintang, dan ada kala sekadar sampah jalanan...

Seminggu yang lepas aku menghadapi tekanan darah tinggi... Aku pitam di pejabat... Aku dimasukkan ke wad selama 2 hari dan berehat dirumah 2 hari...

Aku dinasihati utk kurangkan tekanan... Bagaimana cara??? Zaman skrg penuh tekanan... Pelbagai tekanan aku perlu hadapi...

Selain tekanan kerja dan diri, aku kini perlu melakukan tanggungjwb penuh keatas keluarga aku... Aku memangku tanggungjwb Abah selama utk 120 hari insyallah... Kerinduaan aku kepada Abah adakala memuncak... Aku x penah bejauhan dgn Abh... Aku doa agar Abah sihat...

Pada 5 Mac 2015... Si dia minta tolong aku hantarnya ke hospital... Dia menjalani pembedahan tonsil... Atas rasa sebagai seorang insan, aku menyudikan diri... Walaupun rasa serba salah berlaku keatas aku, aku pun xpasti betoi @ tak cara aku... Tp perkara itu dah lepas... Pembedahan yg kecil tidak memerlukannya utk bermalam disitu... Jam 7 pg aku pergi ambilnya di rumah dan terus hantar ke hospital... Aku temannya seketika... Tp tidak lama kerana aku perlu pergi kerja pulak... Pada jam 2.30 nurse hospital telefon aku memberitahu bahawa S........ Dan boleh pulak... Aku terus begegas kesana kerana jam 3.00 nurse akan balik dah... Kesian aku kepadanya yg tiada punya saudara diri... Semasa ambilnya perasaan kesian ada didlm diri, dia xdpt mkn kerana sakit... Aku ke giant belikan aiscream dan jelly buah serta minuman yogurt... Selesai terus aku hantarnya pulang hingga dlm rumah... Masih ada teddy bear setinggi aku di rumah itu... Itu la ganti diriku... Aku harap teddy itu mampu hiburkannya...

Selepas itu,... Kami x ketemunya, msg yg aku hantar jrng sekali dibalas... Mungkin dia sibuk @ dia sibuk sngat... Besangka baik, supaya aku tidak stress...

Hidup aku kini punya kawan yg ambil berat... Aku hargai org yg besama ku...

Thx kepada salah seorg pembaca blog ini yg sanggup mengambil berat tentang aku... Kita kawan di dunia maya... Insyallah kita akn ketemu jika ada jodoh....