Friday 20 December 2013

Membeli belah sakan...

Hari ni aku ditemani abang serta kak ipar dan kak ku mencari kain baju melayu untuk kenduri kawin sepupu ku pada bulan 3 dan 4. Hampir 2 jam kami berpusing2 di Jakel, kesian pulak aku tgk pelayan kami. Satu demi satu gulungan kain dibuka serta di carikan juga songket yang besesuaian. Last2 kain dibeli cuma songket x jadi, ni bukan salah aku tetapi cadangan kak aku supaya songket dicari di Terengganu kerana pada bulan 3 ini kenduri akan dibuat di Terengganu. Tp ari ni aku puas sngat, ramai yg membantu memberi ideal. Pelayan kami ingat aku cari kain utk pekahwinan aku, hihihi... Inyallah aku akan menyusuri alam perkahwinan kelak. Penat jugak, nasib ada sofa tempat berehat. Abis selesai, aku juga hadiahkan kain pasang untuk 4 orang wanita dan perempuan yang penting buat hidup ku. Time pilih kain utk mereka pelayan itu cdngkan aku membeli utk buah ati aku, tersenyum aku, mana aku ada buah ati lg. Masih dalam peringkat awl pekenalan kami, aku xmau bakal isteri aku dijinakkan dgn harta benda. Biar kami jinak dgn kasih sayang hihihi...