Tuesday 13 August 2013

Sampah...

Dari raya pertama isu sampah x habis2 aku dgr.

Petang raya pertama - sepupu aku tnya awt abg simpan botol ubat, botol perfume dan kotak2 ni bukan smpah ka? Semua tu kenangan aku la, aku beli dgn hasil kerja aku. Mungkin smpah bg hampa tp benilai utk aku.

Raya Ke2- time bawa bibik p umah makcik aku, bibik aku buka dashboard aku dia kata bnyaknya smpah. Tu bkn smpah la, tp bill dan salinan roadtax. Aku simpan pasal utk semakan. Hihi...

Semalam - aku pulak rasa mcm smpah...

Hari ni - jumpa mmber sekolah rendah, keluar mkn dgn dia dan abg aku. Tgh2 bebual dia kata aku ni baik sngat tu org buat aku mcm smpah.

Bg aku sampah pun perlu dinilai, pasal sebelum jadi smpah kita penah guna dia. Contoh beg kertas bila kita p shoping, beg tu la yg mudahkan kita begerak selesai shoping. Kalau xda beg jenuh kita kena usung brg2. Aku sanggup jd smpah asalkan aku berjasa membahagiakan org lain.

Aku kini SAMPAH bkn smpah masyarakat.