Sunday 26 May 2013

Walaupun Baharu 1 bln 26 hari

Walaupun br 1 bln 26 hari aku dan dia bekenalan secara nyata, tp pekenalan ini meninggalkn pelbagai kesan kepada diri aku. Aku x penah syg seseorg ini sedalam skrg, dia ibarat pengerak aku. Aku x penah menyesal mengenali dia, walaupun kami sering mengalami konflik sejak2 ini. Hari jumaat lalu aku bawa dia g mkn sushi king, itu adalah sebahagian yg penah aku janji padanya utk aku bawa. Dlm pejalanan lebih kurang 30 minit, bnyak memori indah aku besamanya. Dia cute, senyuman dia manis. Aku suka usha dia bila dia dgn serius dok main game. Setiba disana, aku dan dia terus ke sushi king. Kami order makanan utama dan minuman, aku suka tgk gaya dia makan. Bagi aku dia mmg cute. Bnyak yg kami makan, dia suka rasa ais cream kacang merah. Selesai makan niat aku nak tgk movie pulak, tapi dia nak balik rumah utk smbung mengemas. Time tu aku marah sngat, aku rasa kecewa dgn dia. Tp aku ikut jugak pemintaannya, pasal dlm marah pun aku msh syg dia. Aku penah bejanji pada diri aku, aku akn buat yg terbaik utk dia. Aku nak dia dihargai, disyangi dn mendapat yg terbaik dlm hubungan ini. Sambung semula, aku dan dia naik kereta aku dn menuju pulang dr Sungai Petani ke Alor Setar. Dalam pejalanan pulang aku membawa kereta dgn agak laju, pasal aku rasa marah. Dia diam tanpa sebarang bahasa, kejam kah aku? Maafkan sy awk... Setiba dipetengahan jalan dia kerusi belakang kereta dan memeluk aku dr belakang, saat itu hati aku bagai nak tercabut. Aku rasa sebak, apasal aku kejam sngat pada dia. Aku dpt rasakan dia sedih dgn tindakan aku. Awk, sy minta maaf itu ungkapan yg keluar dr mulut aku. Pelukan itu amat memberi kesan medalam kepada aku, aku rasa dia dn aku besama. Aku syg dia, aku xmau kehilangan dia. Setiba di rumah dia, aku xmau lepaskan dia, aku rasa sedih dn marah dgn sikap aku yg kebudak-budakan. Dia masuk kerumah, dan tetiba aku p kat rumah dia utk minta izin nak guna toilet. Tp pemintaan aku ditolak, nasib stesen minyak ada dekat rumah dia. Aku tahan kencing dr gurun. Keesokan harinya, aku teman dia memberi barang tmbahan rumahnya. Start dr aku ambil dia, watak dia berubah. Aku xtau apa yg belaku, tp dlm perubahan watak tu aku masih nmpak sikap penyanyang dia. Dia tolong aku pilih jam dinding utk bilik aku. Cantik jam tu, simple tp menarik. Terima kasih awk.