Sunday 1 September 2013

Hidup Tak Selalu Indah...

Cuaca disini agak mendung, mendung mungkin hujan @ tidak. Kita x boleh nak tentukan. Begitu jugak hidup kita, adakah kita merasakan kita telah merangcang sebaik mungkin tp yg berlaku dibebaliknya. Begitu la hidup aku, aku kadang2 dengan apa yg aku kejar dan aku temui. Aku megejar sesuatu yg aku yakin kegagalan pasti temui aku, tetapi hati ini tetap memilih dia walaupun aku akn terguris. Aku bukan nak menunjukan cinta aku terlalu agung, tetapi hati aku tetap memilih dia walaupun aku temui yg mencintai aku. Aku kini keliru mana yg perlu aku utamakan, hati aku @ kebahagian aku. Hati aku mencintai dia, tapi adakah aku akn bahagia dgn cara sedemikian. Lagi satu kebahagian menanti aku, kerana dia amat menyayangi aku tp hati aku tiada besamanya.

Aku kini di antara dua, cinta dan dicintai. Seorang yg aku cintai dan seorang yg mencintai aku. Seorang yg aku berusaha menyakinkan dia, dan seorang berusaha mendekati aku. Aku tahu, cinta aku x akan kemana. Aku x berhak memaksanya menerima aku, tapi adakah aku sanggup memaksa diri aku menerima cinta seorang lagi. Mungkin aku akn melukakan hati seorang yg ikhlas menerima aku, aku sanggup terus menjadi kawn mahupun adik kepadanya bukan seorang kekasih. Buat masa skarang hati aku masih utk seorang yg aku benar2 syg.

Mungkin perjuangan aku bukan utk hari ini, tapi aku yakin dia akn faham aku suatu hari nanti.