Saturday 12 October 2013

Sekali Aku Jatuh Cinta...

Sekali aku mencintai seseorang amat sukar aku nak lupakan dia, cinta aku sngat mendalam. Aku dah cuba lupakan sejarah silam aku bersamanya, tetapi sukar bagi aku. Aku faham, aku x mungkin bersamanya dah. Hala tuju dan pencarian kami bebeza, aku tiada peluang. Walaupun aku membuat apa yg terbaik, aku gagal juga kerana sikap aku x mungkin berubah. Aku cuma rasa sakit kerana seperti dipergunakan, aku x penah diperjelaskan setiap keadaan yg berlaku. Aku ibarat dibuat seperti sampah, ditinggalkan tnpa sebarang sebab. Aku cuma membahagiakannya, aku cuba buat apa yg dia mahu, ada yg berjaya dan ada yg gagal. Sekurang2nya aku berusaha, berusaha mencapai usaha.

Kini, itu semua kenangan aku ada baik dan buruk. Aku percaya dan yakin setiap yg berlaku ada hikmahnya. Nasihat aku kepada yg baru becinta, nilai dulu hubungan kita sebelum kita tersasar jauh. Hargai dan pejelaskan lah kepada pasangan kita jngan dilayan seperti dia x punya perasaan. Jangan jadi seperti habis madu sepah dibuang. Lagi satu, jika kita berniat nak bekwan dgnnya jgn kita membuat pebezaan antara dia dgn sesiapa. Setiap orang ada cara dan perwatakan yg bebeza. Jika dia boleh terima baik dan buruk kita, mengapa kita x boleh? Hebat mana kita smpai org perlu menunduk dan merayu kepada kita. Jika pasangan kita sanggup melakukan sesuatu yg kita x snggup bebuat demikian itu bukti dia ikhlas dan syg kita. Jgn kita ambil kesempatan atas kebaikan pasangan kita. Aku berkata secara menyeluruh bukan menuduh sesiapa, aku ada bnyak keburukan dr kebaikan.