Saturday 15 June 2013

Aku masih rindu dn sayang padanya...

Ramai yg kata padaku, dia dh buang ang jauh dan ang dh macam smpah padanya. Tapi rasa syg dan kasih aku padanya x penah hilang. Aku cuba wujudkan kebenciaan, ketika aku membaca blog tesebut aku amat marah kerana dia begitu daif menilai aku. Tp aku betenang, tu pasal kemarin aku x menulis blog kerana nak elak aku becakap kasar dn menghina. Pada aku mencari titik kebaikan orang adalah lebih baik dr mencari keburukan, kerana kita bukan sempurna. Jika hari ini kita menghina orang besok atau sekejap nnti ada yg burukkan kita. Aku selalu ingat sabda Rasullah yg abah aku sering ingatkan, cari kebaikan seseorang walaupun sebesar zarah untuk menutup keburukan seseorang sebesar gunung kerana demikian akn kita lebih tenang dan bahagia. Aku mmg cepat marah, tp aku cepat maafkan. Kerana aku sering meminta maaf pasal aku kerap bebuat salah atas sikap aku. Cuma aku x akan maafkan orang yg mengkianati dan menipu, kerana menipu dan mengkhianati adalah penyakit hati. Penyakit yg susah dirawat kerana dia terlekat dr kecil lagi. Aku masih syg dn rindukan dia, aku harap dia bebahagia dgn keputusan ini, aku gembira jika dia pun gembira dn bahagia. Harap nnti aku akn mendapat penilaian yg sebaiknya, aku cuma mampu berdoa agar masih ada ruang utk aku. Walaupun sekadar kawan aku besyukur sngat, aku rasa rugi kehilangan dia. Aku penah bejanji akn menjaga dia sebaiknnya.