Friday 7 June 2013

Doakan perubahan aku...

Dalam kes ni, aku bnyak bertanya pandangan pakar, ahli keluarga, saudara dan sahabat. Aku tnya bukan kerana aku x pandai putuskan keputusan, tap aku takut keputusan aku kurang bernas. X salah kita tnya pendapat org, Islam mengalakkn musawarah (betoi kot ejaannya) antara jawapan yg paling baik dgn bertulis ialah dr sahabat blog...


"Hi Faiz, sy faham sangat perasaan sakit awk tu dan memang betul setiap orang yang bercinta akan takut dikecewakan tapi kalau dua2 pihak jujur dan setia sy rase xder masalah untuk kekalkan hubungan itu. Awk dengan org yg awk suka tu dah declare ker?
Bolah sy tau aper yang awk telah buat kat dier sampai awk rase dier marah kat awk sbb perbuatan awk itu? Macam ni lah Faiz, dari perbuatan dier sy rase dier dah dapat someone yang dier rase sesuai untuk dier. Kalau dier betul2 cintakan awk, dier akan bagi jaminan kat awk tapi kalau dier dah diam kan diri sy rase lebih baik awk moveone jew. Sebab tak guna untuk awk buang mase memikirkan tentang sesuatu yang bukan lagi milik awk.
Dalam sesuatu hubungan komunikasi amat penting antara satu samer lain untuk memastikan dua2 pihak takder apa masalah dan boleh bawak berbincang. Dalam situasi awk sy nampak yang dier tak nak jawap soalan yang senang. Ini menunjukkan dier tak berminat or ada something yang dier belom pasti nak bertindak. Beri dier sedikit ruang dan biar dier tenang buat waktu ni. Jangan bagi dier stress or jangan push dier sangat. "

Maka aku buat keputusan utk cuba berehat dn lupakan dia, jika dia milik aku x akan lari gunung dikerja kata sepupu aku. Dia pun dh mula block dn buang aku dr hidupnya. Apasal aku nak sengsara, aku cuma insan yg mencuba utk membahagiakn dia. Aku bukan Tuhan dpt ubah, jika dia masih dibayangi sesiapa itu pilihannya. Tp aku x penah menyesal mengenali dia, walaupun singkat aku syg dia. Aku berdoa dn berharap dia akn bebahagia dgn sesiapa pilihannya, jgn luka kan hati kerana mengharapkan yg x pasti. Aku akn hargai dia yg penah membahagiakn aku. 

Perancangan aku utk dia yg telah ditempah aku akn teruskan, aku akn beri padanya. Kerana itu hak nya yg aku telah niat. Mcm biasa di leh ambik atau buang jika xmau. "Xsalah aku beli dn beri pada org yg aku syg"