Friday 14 June 2013

Rindu melanda diri...

Dr pagi aku agak penuh jadual harian ku, pagi aku ke klinik gigi cuci gigi mengikut rutin 3 bulan skali. Gigi kita perlu dijaga k. Selepas selesai aku ke ofice utk semak beberapa sebutharga dn fail pekerja, pasal malam ni ada meeting di Kilang, ni pun br balik smpai umah. Selesai kerja di ofice aku bertolak berjumpa beberapa pelanggan, alhamdulilah taget job yg aku nak dpt. Aku bersyukur sangat pasal diberi peluang walaupn aku muda bebanding yg lain, depa yakin dgn kemampuan syarikat. Selesai pebincangan aku pulang rumah utk menjamah pasal lapar, dlm perjalanan pulang dgn x terfikir aku balik p rumah dia. Ketika masuk taman dia br aku terfikir apasal aku mai sini, tersenyum aku senyum pasal aku masih teringat dn rindukn dia. Sepanjang dr pagi smpai selesai berurusan dgn beberapa pelanggan aku mendengar lagu kegemaran dia yg dimainkan dalam era berulang kali. Lagu yg aku papar pada catatan sebelum ini, lagu ini kegemarannya. Dia minat kerana susunan lirik berulang katanya, tp selama aku dgr baru aku paham maksudnya. Dia susah memberi aku tanda pepisahan, mungkin kerana aku bnyak kekurangan dr kelebihan. Hari ini mmg rindu aku padanya amat kuat, sejurus pulang kerja aku bersiap ke kilang. Keluar susur sungai petani, amanjaya mall menjadi mercu tanda tiba. Dgn x disedari aku menangis aku x paham apasal perasaan aku selemah ini, mengingati kenangan kami di Amanjaya kerana dia suka sushi. Aku telah dipermainkan, tak dihargai malah dipesendakan dn dihina. Tapi aku masih x mampu wujudkan rasa benci aku padanya, tlong la bg aku kekuatan dan formula. Aku dan dia cuma kenangan, tak mungkin bersama. Aku bukan ciri yg diminati, aku cuma sebagai tester buatnya. Ini yg aku rasa setelah aku mendapat tahu dr seseorg yg mengikuti nya. Aku bukan pasang spy k. Perasaan amat memainkan peranan yg penting kan, hidup boleh jd x siuman. Aku cuba lupakannya.