Monday 8 July 2013

8/7/2013

Pagi hari ini hujan, hujan semasa subuh. Sejuk dan menyamankan, tp hati ku tetap merindui sesuatu yg bukn milikku. Td pg aku mencuba nasib menghantar msg padanya, mana tau jika hatinya dh lembut. Aku tau bukan mudah nak mengubah hati seseorang seperti hatiku x mungkin berubah terhadapnya.

Aku bertolak awl ke pejabat pasal hari ni ada tugas yg perlu aku selesaikan dan teliti fail. Sambil membaca report aku bermsg dgn seseorang yg baru aku kenal, kenalan kepada si dia. Dia seorg yg matang bila memberi nasihat kepada aku. Hal hati aku boleh dgr ja nasihat tp keputusan aku yg putuskan. Aku akn mengikut gerak hati ku, aku yakin suatu hari nanti dia akn rasa apa yg aku rasa utk dia. Syg aku padanya kian hari bertambah, walaupun aku hadapi pelbagai dugaan.

Selesai kerja di sini, aku bertolak ke kilang. Ada urusan disana yg perlu aku selesaikan. Aku singgah di restoran aku utk menjamu selera tp disebabkan aku dah start diet, maka aku mkn yg sihat sahaja. Aku kini dah stop minuman manis dan berkarbohidrat. Aku taget nak turunkan berat badan sebelum aku bertolak ke Bandung... Lambat lagi pasal aku akn ke sana insyallah bulan 3 tahun hadapan. Selain itu, aku nak turunkan berat badan aku sebab ramai yg kata aku dah gemuk sngat. Doakan aku berjaya turunkan ke angka yg penah aku miliki setahun yg lepas.

Semasa pulang ke Alor Setar, aku terima satu panggilan yg aku x percaya yg dia akn call. Dahulu aku amat meyanyangi nya, aku berusaha buat apa yg termampu utknya. Tapi setiap pengorbanan aku x dipandangnya, tp kerana syg aku tetap laksanakn. Aku kenalinya semasa di Melaka, dia yg menyapa aku dan kami berkawan agak lama hingga aku mula syg dia. Tp kami terpisah disebabkan dia menghina aku dgn menyatakan dia x akn besama aku kerana aku x sepadan, aku x sesuai utknya. Disaat itu hatiku hancur lebur. Sebab hal tu aku minta tukar dr melaka ke alor setar. Sebab tu aku dimasukan dalm wad selama 16 hari sebab aku demam dan tekanan. Pada masa tu ang x hiraukan langsung aku, ang rasa ang hebat kerana ang sempurna. Allah Maha Besar, hari ini kau merayu minta aku. X akan aku terima ang  sebab hati aku utk ang dah hilang saat ang kata aku ni mcm2... Awt br hari ang nak mai, br ari ni ang tau nilai aku ka. Maaf la aku x tau nak terima mcm mana, sakit hati aku dr ang kata kat aku smpai skrg msh terasa.

Malam ni mkn roti dan telur, smbil tunggu movie citer korea.

* walaupun aku x sempurna tp jngan dihina, aku pun ada hati dan perasaan.