Sunday 21 July 2013

Tiada tajuk yg sesuai.

Entry ni mungkin memberi aku jawapan, jawapan untuk diri aku dan utknya.

Semalaman aku sukar tidoq, pelbagai yg difikirkn. Hal aku, bapa aku dan kerja aku. Kemarin adalah hari pelbagai masalah buat aku, aku merasa diri ini x diperlukan oleh sesiapa pun. Buat la baik mcm mana jika org x perlukan tetap tak dihargai. Semalam hati aku amat sedih xada sesiapa yg hendak aku kongsikan, nak cerita pada kawan aku dia pun aku sedia maklum yg mengalami bebanan masalah yg agak kuat. Bagi aku cukup la aku menyiksa diri berikan la peluang pada yg nak mengenali dan menyayngi aku.

Mungkin selama ini aku telalu meletakkan harapan yg tinggi dgn slogan dari nya yg aku xakan dikecewakan. Mungkin selama ini aku telalu meletak tinggi status syg aku padanya ini membuat dia takut menerima aku. Mungkin selama ini aku terlalu suka merancang yg aku rasakan akan membahagiakan semua org. Bnyak sngat kemungkinan dalam fikiran aku.

Semalam aku bertanya pada diri aku...
Siapa yang aku perlukan?
Mengapa aku perlukan?

Aku cuma perlukan seseorang yg ikhlas dan jujur utk bekwan, menemani dan menjadi sahabat yg baik.
Kerana hidup aku sunyi, aku hendak disayangi dan dihargai serta berkongsi suka dan duka bersamanya. Kelemahan aku kekuatan utknya dan kelemahannya kekuatan utk aku.

Apakah aku dapat semua ini?
Mmg aku xdapat semua ini, yg aku dapat penantian yg tiada kesudahan dan titik tamat.

Benar kata kawan aku, jangan memaksa sesuatu yg kita x pasti, nnti kita yg kesal kerana pegang yg tak ikhlas dan jujur pada kita.

Kini aku bukan hendak berputus asa tp aku cuma nak beri ruang pada diri, agar merasakan diri ini dihargai dan dihormati serta disyangi.

Aku percaya sesiapa yg terlibat dlm kes aku matang dan pandai menilai usaha dan kejujuran serta keikhlasan aku.

Kepada kawan2 yg baru aku kenali semasa pekenalan aku dgn dia, aku minta maaf kerana aku hampa pun dapat tempias. Aku cuma nak kenal ampa supaya aku dpt kenal dia dr pandangn mata ampa dan aku ari tu rancang sesuatu utk satu program kononnya nak buat kejutan... Tp tu jd rancangan utk masa depan ja la. Hahah...

Aku skarg xmau mengharap yg bukan milik aku, aku akn dgn cara aku belajar utk terima kenyataan yg kami bukan ditakdirkan utk besama utk masa kini. Jika ada takdir yg baik x kemana jua kami akn bertemu jugak. Aku akn simpan setiap kenangan dan menjadikannya pembelajaran buat aku, bnyak yg aku blajar.

Aku doakan dia bahagia dgn caranya dan aku pun akn bahagia dgn cara aku.

Aku dan dia akn terus menjadi kawan yg lain dr konteks dan hak seorang kawan. Setiap yg menjadi kawan aku, aku akn terus bekawan selagi x mengkhianati pesahabatn ini.

Aku akn belajar buka perasaan hati aku kepada sesiapa sahaja. Syarat aku cuma jujur dan ikhlas, aku xharap yg lain. Aku perlukan kedua itu sahaja.