Wednesday 10 July 2013

Perlukah aku berhenti @ meneruskan?

Dr besahur hingga kini aku xdpt tidoq, sebab pukulan ubat yg aku ambil sebelum sahur.

Dalam dok tergolek2 atas katil, kenalan aku msg. Dia penah menjadi teman yg rapat semasa kami bersama, dia berasal dr Melaka tp kenal dalam laman sosial. Bnyak perkara kami bualkan, antara yg panjang bab penantian aku ini. Katanya dia simpati dgn aku, dia kata jgn sakiti hati awk dengan satu penantian yg belum pasti. Dia minta aku buka hati, katanya ramai lg yg menyayangi aku tnpa aku sedar lucu gak aku baca. Pada pandangan dia aku ni sangat merimaskan ketika kami besama, tp kini dia baru sedar aku jdi begini sebab aku syg dia. Pada aku itu cerita yg lepas, x baik diungkapkan kerana skrg kami sekadar kawan. Dia kata hanya org yg faham aku akn besama aku, soalannya apasal dulu awk x faham sy? Hahah... Soalan yg dia x jawp... 

Soalan dia yg diakhir msg kami, dia minta aku fikir perlukah aku menerima layanan sebegini? X sakitkah hati aku tepaksa menanti sesuatu yg bukan pasti? Awk kena fikir hati awk? Bebaloikan pengorbanan aku? Behenti la jgn sakiti hati?

Pada aku layanan ini bukan berat sangat, cuma kadang2 aku menjadi tidak waras sebab banyk befikir. 

Mmg sakit, tp aku xtau mungkin hatinya lagi sakit dari aku. Aku x boleh buat keputusan yg terburu2, aku takut kehilngan. Skrg aku masih bepeluang behubung dgnnya, kerana aku masih diberi laluan. Cuba msg dan call aku x dibalas sahaja. Jika dia buang aku mesti aku tak diberi laluan semua ini.

Pasal sy fikir hati sy lah, saya melakukan semua ini. Hati aku memilih jalan ini, aku tiada pilihan selain menanti jawapan dan jemputan drnya. Selagi aku mampu bertahan, tahan la bukan berat mana pun. Jika sakit sngat aku luahkan dan buat apa yg boleh meringankan. Aku skrg berjuang utk cinta aku, dia mungkin dlm keadaan rungsing. Mungkin hari ini dia bukn milik aku, tp suatu hari nanti mungkin dia kekal besama aku... Hahahah jiwang x??? Hahah

Berbaloi atau tidak itu bkn hak kau utk tau, aku buat apa yg aku nak utk org yg aku syg.

Aku x akan behenti menyayangi dan mencintai dia, pasal dia yg aku syg. Mungkin dia bkn milik mutlak aku, tp perasaan aku cuma utk dia.

Ni jawapan yg aku beri... Harap awk boleh baca dan jgn tanya soalan yg sama lagi... Aku akan putusan jika aku dah lemah dan mengalah...

Xada kawan pun susah, ada kawan pun susah jugak. Aku faham ampa syg aku tp tlg sokong aku utk kali ni, bkn minta aku lepaskan sesuatu yg berharga. Aku xmau jadi bodoh. Syg aku pdnya amat dalam.

*Jadual buka posa tahun ni xtau lagi, rasanya lagi bnyak kot pasal abah dan mak x berapa sihat. So kena ganti depa, aku akn bahagi kerja dgn adik dn abg aku sama.
*minggu depan kena p pilih kain, nak buat warna apa? Warna yg sesuai itu program lain sama, xmau membazir. Songkat nak p terengganu hahahah over la.