Monday 8 July 2013

Ibarat besandiwara...

Aku mungkin dilihat seakan2 kebudak2kan, tapi ini bukan sandiwara. Siapa mahu tersiksa, semua org nak bahagia beterusan. Aku x pasti adakah penantian aku akn diakhiri kebahagian @ kesakitan. Salah aku menyayangi dia yg amat dalam, hari2 ku cuma fikirkn dia. Aku faham bukan mudah nak buang rasa cinta kita pada seseorg, aku pun alaminya tp kita berhak bebahagia besama yg menyayangi kita. Aku x malu nak katakan yg aku amat merinduinya, aku tak mampu jalani kehidupan aku tanpanya. Fikiran aku bekeliru memikirkan apa yg difikiri dalam hatinya, adakah dia mahu terus tersiksa dengan memory lamanya @ dia mahu menguji sedalam mana cinta aku padanya.

Cinta aku padanya, kasih aku padanya dn syg aku padanya x penah berkurang dr saat kami bertemu buat kali pertama hingga kini. Sehingga kini aku dpt rasakan kehadiran dia dlm dri aku, kami dulu bahagia sngat. Aku suka lihat wajahnya syg serius, senyuman dia yg manis dan ketegasannya yg manja. Dulu kalau aku p mana dlm jangka masa yg lama hati aku membuak2 rindukannya. Ingat lagi time abah masuk IJN utk tempoh seminggu, hati aku rindu sngat padanya. Tiap malam aku call utk dgr suaranya, abah dapat keluar wad aku org yg paling happy. Happy pasal dpt balik Alor Setar, aku terus booking flight. Abah perli aku awt kalut nk balik, aku senyum sahaja. Tiba di Alor Setar dia insan pertama aku nak jumpa, aku balik rumah dn tukar baju serta terus aku p rumah dia. Aku x sabar nak tgk wajah insan yg aku rindui. Kini semua itu sebahagian kenangan aku besamanya.

Kami berubah kerana sikap aku yg kuat cemburu dan sikap aku kerap betanya tentang exnya, aku tnya kerana aku dibayangi exnya. Aku cuba menjadi lebih hebat, supaya dia nmpak aku sahaja. Tp aku bodoh yg kenangan lama mana mungkin dilupakan kerana ia adalah sejarah.

Sudah beberapa kali aku betemunya, tapi tiada perubahan dlm perhubungan kami. Kami nampak mesra ketika bebual tp selepas pulang msg dan call aku x diangkat, aku faham perasaannya mungkin dia xmau lukakn hati aku. Terima kasih awk masih terima petemuan dgn sy hari itu. Kini blog ini teman aku ceritakan rasa hati ku. Faiz x akan lukakn hati awk, izinkn faiz mencintai awk walaupun dr jauh.